Občina Komen začrtala smer trajnostne mobilnosti z oblikovanjem ukrepov Občinske celostne prometne strategije
Občina Komen je 16. aprila 2025 organizirala delavnico, na kateri so člani delovnih skupin za pripravo OCPS sodelovali pri pripravi končnega nabora ukrepov in razpravljali o možnih scenarijih njihovega izvajanja.
Ukrepi so vsebinsko razdeljeni na pet stebrov strategije: hojo, kolesarjenje, javni prevoz, motorni promet in celostno prometno načrtovanje, ki služi kot povezovalni steber in vključuje predvsem mehke ukrepe, kot so promocijske in izobraževalne aktivnosti.
Nabor ukrepov temelji na viziji, ciljih in strateških vodilih OCPS, oblikovan pa je bil na podlagi predhodnih aktivnosti z občani in deležniki; delavnic, razprav, intervjujev in anket.
Strateška vodila strategije
Celostno prometno načrtovanje
»Izboljšanje prometne varnosti in povečanje kulture v prometu z izvajanjem izobraževalnih programov za zmanjšanje tveganih prometnih vedenj, vlaganjem v napredno tehnologijo za spremljanje in nadzor prometa ter krepitvijo sodelovanja med ključnimi deležniki.«
Hoja
»Zagotavljanje varnih, dostopnih in privlačnih površin za pešce, s posebnim poudarkom na urejanju šolskih poti z namenom povečanja deleža hoje kot trajnostnega načina mobilnosti, izboljšanja prometne varnosti in spodbujanja aktivnega življenjskega sloga vseh generacij.«
Kolesarjenje
»Vzpostavitev varne, dostopne in povezane kolesarske infrastrukture, ki spodbuja vsakodnevno uporabo koles za prevoz na delo, v šolo in po opravkih ter ozaveščanje o pomenu kolesarjenja za zdravje.«
Javni prevoz
»Povečanje deleža uporabe javnega prevoza z osredotočanjem na prilagoditev voznih redov potrebam prebivalcev, izboljšanja informiranosti ter promocijo prevozov na zahtevo.«
Motorni promet
»Zmanjšanje odvisnosti od osebnega avtomobila in povečanje prometne varnosti s povečanjem možnosti trajnostnih potovalnih načinov in umirjanjem prometa skozi središča naselij.«
Izbor scenarija za izvajanje ukrepov
Na delavnici so udeleženci razpravljali o različnih možnih scenarijih izvajanja ukrepov, od prednostnega vlaganja v mehke ukrepe do osredotočanja na infrastrukturne posege. Kot najučinkovitejša rešitev se je izkazal uravnotežen pristop, ki v sedemletnem obdobju združuje infrastrukturne in mehke ukrepe. Udeleženci so poudarili, da so v občini Komen, kjer infrastruktura za trajnostno mobilnost še ni dobro razvita, še potrebne fizične izboljšave, a brez izobraževanja, ozaveščanja in promocije trajnostnih oblik mobilnosti dolgoročnih sprememb ne bo možno doseči. Tak pristop omogoča sočasno izboljšanje prometne infrastrukture ter izvajanje ukrepov, ki bodo pripomogli k spremembi potovalnih navad.
Naslednji korak je oblikovanje akcijskega načrta, ki bo usmerjal postopno uresničevanje strategije in postavil jasne cilje za prihodnost trajnostne mobilnosti v občini.